Picture
Alhamdulillah, pada 2 November yang lalu telah berlangsung Majlis Ihtifal Tadika An-Nur Kerteh sempena meraikan 72 orang pelajar 6 tahun yang berjaya menamatkan pengajian. Majlis yang berlangsung di Dewan Sek Men Rantau Petronas ini telah dihadiri oleh sekitar 150 orang ibubapa dan jemputan khas.

Majlis dimulakan dengan bacan doa oleh Adik Mohd Syimir b Saifulizam diikuti bacaan Al-Quran surah Luqman oleh Adik Nurul Jannati bt Muzahar dan bacaan terjemahannya oleh Adik Nur Irdina bt Zainal.

Pengerusi ALP Tadika An-Nur, Pn Hjh Noor Ashikeen Ab Hamid pada awal ucapannya memberikan penghargaan kepada warga kerja Tadika An-Nur atas usaha keras menjayakan majlis ini yang pastinya akan menjadi motivasi kepada anak-anak dan ibubapa bagi memastikan kecemerlangan yang berterusan di peringkat yang lebih tinggi. Beliau turut menegaskan tentang peranan ibubapa dalam memberikan sentuhan awal kepada anak-anak untuk membentuk akhlak dan keperibadian yang mulia. Tambahnya lagi, pihak tadika dan sekolah juga mengharapkan sokongan yang berterusan daripada ibubapa untuk memastikan kelangsungan proses pendidikan anak-anak memberikan kesan yang positif seperti yang diharapkan.

Majlis ini telah dirasmikan oleh Ketua Wanita IKRAM Kemaman, Pn Saidah bt Mamat. Beliau dalam ucapan perasmiannya turut menyeru ibubapa untuk bersama-sama memberikan tumpuan terhadap pendidikan anak-anak sebagai langkah proaktif untuk mencegah salah laku sosial yang semakin meruncing di kalangan remaja dewasa ini. Ujarnya lagi, Pertubuhan IKRAM Malaysia khususnya di Terengganu sentiasa komited dalam usaha memberikan pendidikan Islam yang komprehensif kepada masyarakat segenap lapisan umur dan berharap agar ibubapa dapat terus memberikan sokongan dalam masa yang sama, dapat melibatkan diri di dalam aktiviti-aktiviti IKRAM