Picture
Wanita IKRAM diseru agar sentiasa bermuhasabah samada peranan sebagai penyokong serta tulang belakang kepada dakwah suami dan jamaah telah terlaksana atau sebaliknya. Menyingkap kisah isteri-isteri nabi Ismail sebagai contoh tauladan yang baik kepada para daieyah, Ketua Wanita IKRAM Kemaman, Pn Saidah Mamat mengingatkan agar kaum wanita sentiasa berusaha menjadi pembantu dan pemangkin kepada amal dakwah sebagai intipati ucapannya semasa Mesyuarat Agung Wanita IKRAM Daerah Kemaman yang berlangsung di SMI Al-Amin Kemaman pada 14 Jun 2013 yang lalu. Mesyuarat Agung yang dihadiri seramai lebih kurang 30 orang ahli Wanita IKRAM Kemaman itu telah dirasmikan oleh Pn Hjh Yong Rafidah bt Salleh.

Wanita sebagai sayap kepada Pertubuhan IKRAM telah melaksanakan pelbagai aktviti merangkumi pelbagai aspek kemasyarakatan, tarbiyah dan dakwah sepanjang tahun lalu dan berharap para ahli terus komited memberi sumbangan dan menyertai setiap program yang bakal dilaksanakan. Antara aktviti yang dijalankan oleh Wanita IKRAM Kemaman sepanjang tahun lalu termasuklah


 
Musibah yang melanda umat Islam di Syria semakin meruncing saat ini, dengan peningkatan korban keganasan tentera Basyar Asad mencapai ratusan ribu. Umat Islam di Syria terus diburu dan dibunuh saban hari oleh puak Syiah yang mendapat sokongan daripada kuasa Barat. Media tempatan juga dilihat gagal menyampaikan berita yang sebenar tentang penderitaan umat Islam Syria sehinggakan majoriti rakyat Malaysia terkeliru dengan isu ini.

Sehubungan itu, Pertubuhan IKRAM Terengganu mengambil inisiatif untuk memperjelaskan fakta berkaitan musibah ini agar rakyat Malaysia dapat turut bangkit untuk membela nasib saudara seaqidah kita di Syrian. Semua dijemput hadir.